فروشگاه ارائه محصولات آموزشی اول آموز

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 2819

اشتباهی فاحش به نام Keyword Stuffing !


شاید اگر در سال 2012 حضور داشتیم و شما مدیر یک وبسایت محتوا محور بودید به راحتی میتوانستید تعداد زیادی از مطالب خود را به صفحه اول گوگل برسانید.در گذشته استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در یک محتوا باعث بالا رفتن ارزش آن برای گوگل میشد و در نتیجه مطالبی که از تعداد زیادی کلمات کلیدی در محتوای خود بهره می بردند در صفحات اصلی گوگل حضور داشتند.

keyword stuffing چیست؟

اصطلاح keyword stuffing به معنی بمباران کلمات کلیدی است.این روش در گذشته ای نه چندان دور یکی از روش ها و ترفندهای جذب ترافیک به وب سایت ها از طریق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بود.در این روش نویسنده محتوا سعی بر آن دارد تا از کلمه کلیدی خود بیش از حد تصور استفاده کند تا مورد توجه موتور جستجوی گوگل قرار بگیرد.کاری که امروزه دیگر ارزشی نداشته و باعث جریمه های سنگینی برای سایت ها می شود.

موتور جستجوی گوگل در گذشته ضعف های زیادی داشت که این ضعف ها به مرور زمان و با ارائه الگوریتم های مختلف برطرف شد.الگوریتم هایی مثل الگوریتم پنگوئن،الگوریتم مرغ مگس خوار و یا الگوریتم پاندای گوگل.زمانی که هنوز گوگل این الگوریتم ها را ارائه نداده بود فضای وب پر شده بود از وب سایتهایی که امروزه از نظر گوگل به عنوان اسپم شناخته می شوند.در آن زمان مدیران وب سایت ها از روش keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی استفاده می کردند تا مطالب خود را به هر شکل ممکن به صفحات اول گوگل برسانند.کاری که کاربر را از جستجوهای نادرست کلافه می کرد و به نتیجه دلخواه نمی رساند.

keyword stuffing

 

مشکل keyword stuffing چه بود؟

گوگل زمانی به خود آمده بود که دیگر دیر شده بود و فضای وب پر شده بود از مطالبی که از نظر محتوا هیچ ارزشی برای خواندن نداشت و صرفا برای جذب کاربر ساخته شده بود.موتور جستجوی گوگل در آن زمان الگوریتم های ساده ای برای تشخیص و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی داشت و همین امر باعث شده بود تا سئو کارهای حرفه ای در آن زمان از این نقطه ضعف سوء استفاده کنند و صفحات خود را از کلمات کلیدی پر کنند.مشکل keyword stuffing در این بود که تمرکز نویسنده محتوا بیشتر بر روی کلمه کلیدی بود تا به نوشتار خوانا و روان.به زبان ساده تر وقتی که یک بلاگر قصد نوشتن متنی را داشت تمرکز خود را به پر کردن متن خود از کلمه کلیدی می گذاشت و همین امر باعث می شد متن نوشته شده به هیچ وجه خوانا و کاربر پسند نباشد و کاربری که به سایت آمده را با دست خالی از سایت روانه کند.

شیوه تقلب برخی نویسنده های محتوا

یکی از روش هایی که در گذشته به شکل عجیبی باب شده بود استفاده از کلمات کلیدی به شکل keyword stuffing به حالت محو بود.این به این معنی بود که مدیر سایت سعی می کرد کلمات کلیدی را در صفحه محتوای خود را رنگی شبیه به پس زمینه از دید کاربر حذف کند اما در اصل صفحه محتوای وی پر بود از کلمات کلیدی که مدام و به شکل های مختلفی استفاده شد.یکی دیگر از روش های تقلب در keyword stuffing استفاده از کلمات کلیدی به شکل غلو آمیز در css سایت بود.کلماتی که از دید کاربر پنهان بود ولی کاربر بخت برگشته را به این وب سایت های بی ارزش می رساند.گوگل خیلی زود به این نتیجه رسید که باید تمامی کلمات کلیدی را در قالب سایت و فایل های index شده پیدا کرده و بررسی کند و در صورت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی وب سایت مورد نظر را جریمه نماید.

گوگل برای رفع مشکل keyword stuffing چه کار کرد؟

گوگل که تمام سرمایه اش را بر روی نتایج جستجوی مناسب برای کاربر گذاشته بود به یک باره متوجه این موضوع شد که فضای وب پر شده است از سایت هایی که با keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی موتورهای جستجو را به بازی گرفته اند و روند درست این موتورهای جستجو را خراب کرده اند.کاربر در آن زمان کلمه ای را جستجو می کرد اما وارد وب سایت هایی می شد که به هیچ وجه تخصصی و مناسب نیاز کاربر نبودند.گوگل برای رفع این مشکل چندین تصمیم مختلف گرفت.یکی از این تصمیمات راه اندازی الگوریتم پنگوئن بود.این الگوریتم که حساسیت زیادی بر روی استفاده نادرست از کلمات کلیدی داشت توانست به راحتی و با چندین آپدیت در سال های متوالی،نقش موثری در پاکسازی فضای جستجوی خود از سایت های اسپم ایفا کند.این الگوریتم در ابتدا به چک کردن میزان و چگالی کلمه کلیدی در متن می پرداخت و سپس با چک کردن نسبت کلمه کلیدی و متن و همچنین بررسی بک لینک های واقعی وب سایت ها را ارزیابی می کرد.در سال 2012 این الگوریتم ایرادات زیادی داشت و یکی از این ایرادات جریمه های سنگینی بود که برای این مدل وب سایت ها قرار می داد و امکان رفع و رجوع این جریمه وجود نداشت.مدیران وب سایت های متخلف حتی بعد از اصلاح محتوای خود باز هم نیم توانستند از جریمه ها خلاص شده و به جایگاهی حداقل نزدیک به جایگاه قدیم خود برگردند.اما در آپدیت های بعدی الگوریتم پنگوئن تمام این مشکلات رفع شد و امروزه مدیران سایت ها از طریق وب مستر تولز می توانند ارتباط بسیار خوبی را با گوگل برقرار کنند.

الگوریتم پنگوئن

 

یکی دیگر از اقدامات خوب گوگل برای جلوگیری از keyword stuffing ارائه الگوریتم پاندا بود.این الگوریتم تمرکزش را بر روی کیفیت محتوای وب سایت ها گذاشته بود و علاوه بر آن محتوای وب سایت ها را از نظر کپی بودن و تکراری بودن نیز بررسی می کرد و در صورت عدم رعایت این موارد وب سایت مورد نظر شامل پنالتی می شد و در برخی موارد به کلی از نتایج جستجو حذف می شد.الگوریتم پاندا علاوه بر تمام این موارد به بررسی محتواهایی که از وب سایت های دیگر جمع آوری شده و به شکل یک محتوا در آمده اند نیز می پرداخت و به اینمحتواها نمرات منفی می داد.

الگوریتم پاندا

 

یکی دیگر از اقدامات گوگل برای رسیدن کاربر به نتایج جستجوی مناسب،ارائه الگوریتم مرغ مگس خوار بود.تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی ارتباط درست محتوا با کلمات بود و دلیل این که اسم آن را مرغ مگس خوار گذاشتند داشتن "سرعت و دقت" بالای آن بود.این الگوریتم که برای کمک به الگوریتم های پنگوئن و پاندا ارائه شد،به این شکل عمل می کند که وب سایت هایی را که از keyword stuffing استفاده کرده را پنالتی کرده از گردونه جستجوی مطالب حذف می کرد.این الگوریتم سعی در تجزیه و تحلیل محتوا و مفهوم و معنای کلمات استفاده شده در محتوا را میکرد که در این کار موفق بود و توانست نتایج خوبی را به کاربران نشان دهد.برای مثال در گذشته وقتی محتوایی تولید می شد،نویسنده آن تمام سعی خود را میکرد تا فقط بر روی کلمه کلیدی و استفاده بیش از حد از آن تمرکز کند.در صورتی که امروزه در هنگام نوشتن محتوا باید سعی کنیم اولا از کلمات کلیدی در حد مناسب و خوانا استفاده کنیم و دوما از کلمات و جملات هم معنی و مترادف کلمه کلیدی خودمان نیز بهره ببریم.این بدین معنی است که بر فرض در متنی که در زمینه کسب و کار اینترنتی نوشته می شود نباید سعی کنید که فقط از کلمه کلیدی "کسب و کار اینترنتی" استفاده کنید و باید از هم معنی های آن استفاده کنید تا گوگل به ارزش محتوای شما پی ببرد.الگوریتم مرغ مگس خوار به خوبی این ارتباط را می فهمد و در کسری از ثانیه محتوایی را در نتایج جستجو نشان میدهد که تمامی این موارد را رعایت کرده باشد.

مرغ مگس خوار

 

آیا نباید از کلمات کلیدی زیاد استفاده کرد؟

استفاده درست از کلمات کلیدی یکی از مباحث اصلی سئو در وب سایت ها می باشد.هرچقدر که یک متن کامل و جامع باشد اما نویسنده آن نکات سئو و نحوه استفاده از کلمات کلیدی را رعایت نکرده باشد،این متن از نظر گوگل ارزشی نداشته و در صفحات اول جایی ندارد.هنوز که هنوزه هستند مدیرانی که محتوای خود را با keyword stuffing یا همان بمباران کلمه کلیدی عرضه می کنند و تصور می کنند که گوگل باز هم فریب آنها را خورده و محتوای آنها را در صفحات اول جستجو نمایش می دهد.

استفاده از کلمات کلیدی نیاز به دقت بالایی دارد.برای مثال نباید چگالی کلمات کلیدی شما در یک محتوا بیش از 3 درصد کل محتوای شما باشد.برای اینکه بتوانید متوجه بشید که چگالی کلمه کلیدی شما در محتوایی که تولید کرده اید چقدر است می توانید از افزونه yoast استفاده نمایید.این ابزار علاوه بر نصب بر روی وردپرس،دارای یک نسخه آنلاین بوده که با کپی کردن متن خود در آن میزان درصد استفاده از کلمات کلیدی و ایرادات متن شما را از نظر سئو به شما نشان می دهد.

پس به خاطر داشته باشید که استفاده درست از کلمات کلیدی و استفاده از کلمات هم معنی و مترادف به جای استفاده مدام از یک کلمه نقش بسیار زیادی در اعتماد گوگل به محتوای شما دارد و با رعایت این موارد و عدم استفاده از keyword stuffing می توانید محتوایی با کیفیت تولید کرده و گوگل نیز محتوای شما را در صفحات اول خود به نمایش می گذارد.

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 77

دیدگاه های کاربران (0)

تهران

آموزش هزینه نیست،سرمایه گذاری است

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما